اعتماد به‌نفس

نظر مارک منسون درباره اعتماد به‌نفس

«اکثر افراد فکر می‌کنند اعتماد به‌نفس مبتنی بر موفقیت‌ها است،درحالی که اینطور نیست.اعتماد به‌نفس مبتنی بر درک رابطه ما با شکست‌هاست.»

من وقتی این جمله را در ویدیو یوتیوب مارک شنیدم، بیشتر به یاد مفهوم و مثال‌های عزت نفس افتادم.

عزت نفس خیلی ساده یعنی احساس ارزشمندی (+)

درحالی که اعتماد به‌نفس به احساس توان‌مندی ما برای انجام کارها مربوط می‌شود. در کاری که اعتماد به‌نفس بیشتری داریم، معمولا با پررویی بیشتری اظهار نظر می‌کنیم (در قیاس با کاری که اعتماد به‌نفس کمتری در آن داریم).

در ادامه ویدیو مارک در قالب پاسخ به سوالات چیزهای دیگری هم راجع‌به اعتماد به‌نفس بیان کرد.

محتوای ویدیو حرفه‌ای و واقع‌بینانه بود و به‌شخصه از آن لذت بردم. آن را چند بار دیگر هم تماشا کردم اما همچنان احساس می‌کنم که یک‌جای کار می‌لنگد. انگار چیزهایی که مارک راجع‌به اعتماد به‌نفس گفت کمی مخلوط بود. در ابتدا به‌نظرم رسید بحث‌اش کاملا بر سر عزت نفس است و او آن را اعتماد به‌نفس صدا می‌زند، اما بعد متوجه شدم که نه اینطور هم نیست.فکر می‌کنم چیزهایی که مارک منسون به آن اشاره کرد چیزی درباره ترکیب این دو بود.

نه می‌توانم بگویم که ویدیو دقیقا در باب اعتماد به‌نفس بود و نه کاملا درباره عزت نفس حالا با نام اعتماد به‌نفس. هیچکدام نبود. اما به‌هرحال نکات آموزنده‌ای داشت. دوست دارم پیوند این ویدیو را برای شما قرار دهم تا بتوانید بروید و آن را تماشا کنید و اگر هم حوصله داشتید، بیاید و در قسمت کامنت‌ها نظر خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *