راهنمای نوشتن یادداشت‌های روزانه

1

چرا یادداشت روزانه؟

دلایل شما برای نوشتن یادداشت‌های روزانه چیست؟

چرا می‌خواهید هرروز بنویسید؟

2

یک دفتر انتخاب کنید.

برای این کار می‌توان یک فایل سند ورد در رایانه شخصی هم درنظر گرفت اما پیشنهاد شخصی من برای شروع کار قائل‌شدن یک دفتر برای یادداشت‌های روزانه است.

روشن‌کردن و خاموش‌کردن سیستم ممکن است برای شما دشوار باشد.

ممکن است همیشه لپتاپ دم‌دست شما نباشد. اما همراه‌داشتن یک دفتر با خود، بیشتر مواقع آسان‌تر است.

می‌توانید بعضی از زمان‌ها در روز داخل فایل وردتان بنویسید، اما اولویت را روی همان دفتر دوست‌داشتنی که برگزیده‌اید بگذارید. به‌ویژه وقتی در روزانه نوشتن تازه‌وارد هستید.

بیشتر در آن دفتر مخصوص و گَهگُداری هم در لپتاپ.

همچنین دلیل دیگر این کار بازگشت شما به سوی قلم و کاغذ است.

داشتن ارتباط با قلم و کاغذ ارزشمند است. حتی اگر در تایپ‌کردن استاد هم باشید باز هم به این صمیمیت با کاغذ نیاز پیدا می‌کنید.

خود من به‌شخصه با این که در تایپ‌کردن مشکلی ندارم و سرعت کافی برای این کار را دارم، همچنان ارتباطم با قلم و کاغذ را نگه داشته‌ام.

کماکان زمان‌هایی فرامی‌رسد که حوصله زل‌زدن به صفحه پرنور الکترونیکی را ندارم یا اصلاً چشمانم درد می‌کنند. شب است و تازه رایانه را خاموش کرده‌ام و نمی‌خواهم دوباره آن را روشن کنم. یا حتی گاهی یک ایده تازه به ذهنم رسیده و آن‌قدری وقت ندارم که منتظر بالاآمدن سیستم و بازکردن برنامه‌ها بشوم. می‌بینم اگر بخواهم این‌همه صبر کنم آن ایده مانند کرۀ بیرون از یخچال آب می‌شود.

صددرصد تأکید من بر این است که اگر می‌خواهید بنویسید تایپ را به‌شکل حرفه‌ای یادبگیرید. مهارت تایپ برای کسی که می‌خواهد به هر شکلی اهل قلم باشد، یک مهارت حیاتی است.

اما در هرصورت ارتباط با کاغذ را فراموش نکنید.

یادداشت‌های روزانه می‌توانند بهانه‌ای برای راحت‌تر نوشتن باشند.

بیاید به مقدمه کتاب شاهرخ مسکوب نگاهی بیندازید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *