کارکردن به عنوان تولیدکنندۀ محتوا
کارکردن به‌عنوان تولیدکنندۀ محتوا، معمولاً به این دو صورت است:
استخدام و کار برای یک سازمان خاص
دریافت پروژه‌های محتوایی از افراد و سازمان‌های مختلف
اگر به نوشته‌های سایت‌های کسب‌وکاری توجه کرده باشید، نیاز این بازار به یک تولیدکنندۀ حرفه‌ای را حس کرده‌اید.
این روزها افراد زیادی نام تولیدکنندۀ محتوا بر خود می‌گذارند. اما تعداد کسانی که از منظر نویسندگی به تولید محتوا رسیده‌اند، زیاد نیست. درست است که انواع دیگر محتوا هم کماکان مهم هستند اما تعداد افرادی که با هنر نویسندگی‌شان ایده‌پردازی کنند و ایده را فقط در قاب دوربین نبینند، کم است.
نکته
داشتن عشق دوربین برای تولید محتوا، همۀ ماجرا نیست.
کسب‌وکارهای مختلف نیازمند محتوانویسان ایده‌پرداز هستند. به شرطی می‌توان از این کار درآمد کسب کرد که تولید محتوا، دست‌کم برای خودمان را بلد باشیم.
بهترین رزومه برای یک تولیدکنندۀ محتوا، محتوایی است که منتشر کرده.
همانطور که می‌گویند بهترین رزومه برای یک نقاش، نقاشی‌های او است.
فروش محتوا
خودتان بهتر می‌دانید. اکثر افرادی که ما به‌عنوان ثروتمند در فضای آنلاین از آن‌ها یاد می‌کنیم، کسانی هستند که دستی بر محتوا داشته‌اند.
وقت‌هایی که از خانه بیرون رفته‌اید یا در خانه بوده‌اید، این جملات را از دوستی شنیده‌اید / به گوش‌تان خورده است: «فلانی را که می‌شناسی؟ همان که سه سال پیش پیج‌اش را دنبال کرده بودم و هیچ فالووری نداشت.
یک پولی از اینترنت در آورده که بیا و ببین. نمی‌دانی هفتۀ پیش در سمینار چند نفر دوربین به دست، بلند شده بودند و ایستاده دست می‌زدند و فیلم می‌گرفتند.»
محتوا برای برندسازی و بازاریابی خودمان یا شرکت‌مان
شما هم با مشاوران کنکور در اینترنت مواجه شده‌اید؟
وکلا، روانشناسان، حسابداران، طراحان سایت، طراحان گرافیک و…
احتمالاً دست‌کم یک‌بار با یکی از آن‌ها در عالَمِ اینترنت روبه‌رو شده‌اید.
نکته اینجاست که آن‌ها شغل اصلی خود را تغییر نداده‌اند.
آن وکیل، همچنان وکیل است.
روانشناس، روانشناس است.
حسابدار، حسابدار است.
طراح گرافیک، طراح گرافیک است.
آن وکیل، از محتوا به‌عنوان ابزاری برای شناساندن خود استفاده می‌کند. ابزاری که مخاطبان او را بیشتر و ]مهم‌تر از آن[ هدفمندتر می‌کند.
محتوا می‌تواند برند شخصی او را تقویت کند. یک فرصت ویژه برای او فراهم کند. قابلیتی که او را نسبت به همکاران متمایز می‌سازد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *